Wat is het verschil tussen long en short copy?
Doet lengte ertoe? Als je het aan copywriters vraagt, zeker. Short of long copy gebruiken? Het is vaak een discussiepunt. De ene zweert bij korte teksten, want men heeft tegenwoordig - zeker online - een kortere aandachtspanne. De andere gebruikt liever lange teksten, want als ze die lezen, zijn ze pas écht geïnteresseerd. Wat is het verschil tussen short en long copy? En wanneer zet je welk type tekst in? Ontdek onze tips.
Alle artikels
Google algoritme: deze updates vonden plaats in december 2022
Google voert geregeld updates uit aan het algoritme en de index van zijn zoekmachine. Zo kan het voortdurend de kwaliteit ervan verbeteren en garanderen. Google Search-gebruikers krijgen zo steeds kwaliteitsvolle informatie als antwoord op hun ingegeven zoekvragen. Welke updates werden er eind 2022 aan het Google algoritme doorgevoerd? En hoe kun je je online content verbeteren? Ontdek het in dit kort overzicht.
Beland met de featured snippet op positie nul in de Google zoekresultaten
Google verbetert voortdurend zijn zoekmachine. Hiermee wil het steeds beter antwoorden formuleren op de zoekvragen van zijn gebruikers. Hierdoor wordt zoekmachineoptimalisatie (SEO) steeds complexer. De featured snippet bijvoorbeeld, ‘kruipt voor’ op de organische zoekresultaten. Wat zijn featured snippets en hoe gebruik je ze in jouw voordeel?
Transparante bezoekersaantallen? Schakel de hulp van CIM in.
Heb je het CIM Internet label al gezien in onze footer op Bouwinfo.be? Dat label staat er niet voor de sier. Wist je dat CIM je belangrijke info kan verschaffen over de mediaplatformen waar je gebruik van maakt? Zo meet het bijvoorbeeld via Gemius de views en bezoekersaantallen van websites en mediakanalen. We vertellen je er graag meer over.
Waardevolle online content creëren voor je (potentiële) klanten: tips
Wil je je bedrijf online strategisch in the picture zetten, dan kun je niet om contentmarketing heen. Hoe begin je hieraan? Welke vragen stel je jezelf voor het maken van waardevolle online content? Ontdek enkele van onze tips. Hulp nodig met je contentmanagement en -strategie? Neem gerust contact met ons op.
Waarom het slim is om je content te updaten en recyclen
Contentmarketing is belangrijk, maar neemt ook veel tijd in beslag. Tijd die je meestal niet op overschot hebt. Bovendien is alles op den duur wel eens verteld. Game Over? Helemaal niet! Herzie je content en sla aan het recyclen. Ontdek waarom je webteksten herschrijven en content herbestemmen een goed idee is.
Met deze on-page SEO verbeter je je positie in de Google zoekresultaten
Zoekmachine optimalisatie of SEO is een vak apart en vraagt heel wat inspanningen. Google voert geregeld nieuwe updates door aan zijn zoekmachine algoritme en wordt steeds slimmer. Toch zijn er enkele aanpassingen die je zelf kunt doen om je webpagina’s beter te laten ranken in de zoekresultaten. Door onpage SEO bijvoorbeeld. Welke elementen optimaliseer je op een webpagina? Ontdek het hier en ga ermee aan de slag.
Tips om een commerciële e-mail te schrijven
E-mail is een populair communicatiemiddel. Dat zie je aan je inbox. Beetje vol denk je niet? Bij je klanten is dit net zo. Hoe kan de e-mail van je bedrijf er tussen opvallen? En beter, hoe veroorzaakt hij de gewenste actie? We geven je enkele tips voor het schrijven van commerciële e-mails.
Hoe je landingspagina optimaliseren voor een hoge kwaliteitsscore?
Via een Google AdWords ad komt je prospect terecht op een landingspagina. Deze pagina is zo opgebouwd dat de bezoeker direct actie kan ondernemen. Het moet dus dodelijk duidelijk zijn. Hoe optimaliseer je je landingspagina en verbeter je de kwaliteitsscore? Lees onze tips.
Hoe goede content schrijven voor je webshop?
Je bent een webshop gestart en bent overtuigd van je producten. Zijn je prospects dat ook? En gaan ze over tot conversie? Heb je eigenlijk goede content? Waar hou je rekening mee? Lees hier de schrijftips.